ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………………..3 РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ КОНЦЕПТУ «ДОБРО»…………………………………………………….…………………….6 1.1 Концепт як об'єкт дослідження в науці про мову………………………………….…………………………………....6 1.2 Поняття «ДОБРО» в англійській мові………………………………….9 РОЗДІЛ 2 Концепт «добро» в англомовній картині світу на прикладі євангелії від луки...................................................................18 2.1 Лексичне вираження концепту «ДОБРО» в англомовному тексті Євангелія від Луки………………………………………………………….…...18 2.2 Різні виміри «ДОБРА» в Євангелії від Луки……………………….….27 ВИСНОВКИ………………………………………………………..…..………...31 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………….………..35
Вступ Дана робота досліджує зміст та засоби вербалізації концепту «ДОБРО» в англомовній картині світу на прикладі Євангелії від Луки. Поняття добра вивчається лінгвістикою, філософією, етикою, і історія його аналізу сягає античних часів. Проте і сьогодні це поняття залишається темою для обговорення. Актуальність обраної теми визначається тим, що ДОБРО як одна з фундаментальних цінностей входить в центральну частину мовної картини світу. З'ясування його змістовної, мовної сторін і функціонування потребує використання новітнього підходу. Існує потреба у визначенні змісту концепту «ДОБРО» і категоріальних структур, згрупованих навколо нього і виражених засобами англійської мови. Обрана тема є актуальною для лексикології, оскільки розглядає іменники, прикметники і прислівники, за допомогою яких вербалізується концепт «ДОБРО» в англомовній картині світу. Поняття «ДОБРО» широко вивчається сучасними мовознавцями, і ця тема знайшла своє дослідження в працях Ю. С. Степанова («Константы. Словарь русской культуры. Опыт исследования»), В. І. Красика («Языковой круг : личность, концепты, дискурс »), В. А. Маслової («Когнитивная лингвистика»), Н. В. Гришкової («Концепт як мовно-культурний феномен»), О.О. Потебні («Мысль и язык») та багато інших. Ці дослідження дозволяють вважати цінності, до яких належить «ДОБРО», базою для побудови концептуальної картини світу. Таким чином, утворено передумови для цілісного опису вербалізованого концепту «ДОБРО» у поєднанні його різних аспектів. Об'єкт дослідження представлений лексичними засобами номінації концепту «ДОБРО» в Євангелії від Луки. Предметом дослідження є лінгвокогнітивні характеристики ДОБРА як концепту і категорії в англомовній картині світу, представлені в Євангелії від Луки. Мета роботи полягає у визначені лексичних засобів, що вербалізують концепт «ДОБРО» в англомовній картині світу. Для досягнення цієї мети було поставлено наступні завдання: - філософський, етичний, культурологічний і лінгвістичний зміст поняття, що лежить в основі концепту «ДОБРО»; - визначити основні способи реалізації концепту «ДОБРО» в англійській мові на основі тексту Євангелії від Луки; - встановити особливості номінації концепту «ДОБРО» а англомовному дискурсі. Методи дослідження включають • критичний аналіз наукових джерел з даної теми • метод дистрибутивного аналізу • статистичний метод • валентнісний метод • метод контектологічного аналізу Практичне значення даної роботи полягає в тому, що її результати можуть бути використані студентами у вивчені курсу лексикології, зокрема у розділах «лексична семантика» і «синонімія», в лексикографічній практиці, в спецкурсах з лінгвістики. Апробація. Основні положення курсової роботи були оприлюднені у доповіді на регіональній підсумковій студентсько-викладацькій конференції «Дні науки» в НаУ “Острозька академія” (березень 2011 р., м. Острог). Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів,висновків та списку використаної літератури. У вступі обґрунтовується актуальність обраної теми, формулюються об’єкт, предмет, мета та головні завдання дослідження, вказуються методи, які були використані у роботі, а також практичне значення даної роботи, подаються апробація і структура роботи. У першому розділі роботу розглядається теоретичні аспекти дослідження проблеми. Розділ складається з двох підрозділів, перший з яких дає аналіз наукових джерел з даної теми, розкриває концепт «ДОБРО» з філософської етичної, культурологічної і лінгвістичної сторін. Другий підрозділ розкриває засоби вербалізації концепту «ДОБРО» в англомовній картині світу. У другому розділі, який теж складається із двох підрозділів, була здійснена спроба лінгвістичного аналізу тексту Євангелії від Луки з метою дослідити лексичні засоби вираження поняття «ДОБРО», дати їм кількісну і якісну характеристики. У висновках проводяться підсумки дослідження. Список використаних джерел налічує 15 позицій, 3 з яких є англомовними.
|