Урок футболу в школі Бакалаврська робота
2008 Зміст
Вступ……………………………………………………………………..………3 Розділ 1. Урок футболу в Україні: передумови введення, основна форма організації учнів, орієнтовна програма…….………..……5 1.1 Передумови введення уроку футболу……………….……………..5 1.2 Урок, як основна форма організації фізичного виховання учнів……………………………………….…….13 1.3 Орієнтовна програма проведення навчально-тренувальних занять з футболу……………….…..….....40 Розділ 2. Організація та проведення дослідження……….…..….…………63 2.1 Організація дослідження……………………..………….…………63 2.2 Методика проведення дослідження…………………..….……….69 Розділ 3. Результати дослідження та їх обговорення……….……………..73 Висновок…………………………………………….…………………………..90 Література……………………………………………………….………………94
Вступ
Актуальність. В умовах реформування усіх сфер життя в Україні почало занепадати фізичне виховання учнівської та студентської молоді. Майже 90 відсотків дітей, учнів, студентів мають відхилення у здоров’ї, понад 5 відсотків – незадовільну фізичну підготовку. Щороку до лав Збройних сил України за станом здоров’я не призивається кожний четвертий юнак призовного віку. В занепаді знаходиться масовий і підлітковий футбол. Якщо до прийняття незалежності в Україні регулярно тренувалися і брали участь у змаганнях майже 500 тисяч юних футболістів, то у минулому році чисельність учасників змагань скоротилася майже втричі. Третій урок фізкультури, який передбачено проводити в загальноосвітніх школах відповідно до Закону України „Про фізичну культуру і спорт” (стаття 12) від 24 грудня 1993 р. та Указу Президента України від 1 вересня 1998 р. „Про затвердження цільової комплексної програми „Фізичне виховання – здоров’я нації” не проводився. Заходи, передбачені постановою Кабінету міністрів України від 23 червня 1997 р. №600 „Про цільову комплексну програму розвитку футболу в Україні на 1997-2002 роки”, здійснена не в повному обсязі. Кошти в держаному бюджеті необхідні на виконання зазначених заходів не передбачалися. Слід відмітити, що в розвинутих країнах світу питанням розвитку фізичного виховання, фізичній культурі і спорту, в тому числі футболу, надають важливого значення, розглядаючи їх як найбільш економічно вигідний та ефективний засіб профілактики захворюваності, зміцнення генофонду та розв’язання інших соціальних проблем. Так наприклад, в Німеччині, населення якої складає 80 млн. чоловік, до футболу вже залучено більше 3 млн. дітей та підлітків. Ефективна система гри дітей у футбол запроваджена в Норвегії, Франції і у ряді інших держав. Досвід економічно розвинутих країн свідчить, що більш перспективний і економічно вигідний для суспільства шлях по збереженню здоров`я пов`язаний з широким впровадженням профілактичних технологій. Наприклад, у Фінляндії за рахунок позитивних змін у способі життя домоглися знизити показники захворюваності на серцево-судинні недуги і смертності від них на 50%. Про це свідчать і результати багаточисельних епідеміологічних досліджень: визначальними факторами формування та зміцнення здоров`я, попередження захворювань є умови та спосіб життя (більш ніж на 50%). В результаті новизни і актуальності цієї наукової проблеми, ми обрали тему магістерської роботи: урок футболу в школі. Об’єкт дослідження: вплив уроку футболу на показники фізичних якостей учнів школи. Предмет дослідження: вплив уроку футболу на показники фізичних якостей учнів Острозької гімназії. Мета дослідження: визначити вплив уроку футболу на показники фізичних якостей учнів Острозької гімназії. Завдання дослідження: 1) Розкрити передумови введення уроку футболу в школах. 2) Проаналізувати урок, як основну форму проведення занять з учнями. 3) Розглянути орієнтовну схему проведення уроку футболу в школі. 4) Дослідити рівень розвитку фізичних якостей учнів Острозької гімназії. Робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та списку використаної літератури.
|