.
www.megastock.ru Здесь находится аттестат нашего WM идентификатора 306628194038

Лексико-семантичне поле смерті у творі Брема Стокера Дракула



Ћплатить




ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ РОБОТИ 6
1.1 Лінгвістична семантика 6
1.2 Принцип опису явищ мови з допомогою полів 9
1.3 Терії поля в лінгвістиці 11
1.4 Лексико-семантичне поле 17
1.5 Типи польових зв’язків 20
РОЗДІЛ 2 ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНЕ ПОЛЕ СМЕРТІ У ТВОРІ БРЕМА СТОКЕРА «ДРАКУЛА» 25
2.1. Творчість Брема Стокера 25
2.2. Смерть як логічне завершення життя людини 26
2.3. Лексичні засоби вираження смерті у творі Брема Стокера «Дракула» 31
ВИСНОВКИ 
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 
 
Одним з загадкових явищ людського суспільства є мова. Спілкуючись щодня із різними людьми, ми не усвідомлюємо складних і досить суперечливих явищ та процесів, які стали причинами виникнення та укорінення в мові певних елементів і, природно, призвели до можливості або неможливості мовних змін.
У світлі когнітивно-зорієнтованих лінгвістичних пошуків предметом особливої уваги виступає дослідження та моделювання мовної картини світу, окремих її фрагментів (А.Д.Бєлова, Ю.М.Караулов, Г.В.Колшанський, Ю.С.Степанов). Особливий інтерес викликає вивчення тих її номінативних царин, які фіксують результати пізнання феноменів емоційного буття особи (А.Вежбицька, З.Є.Фоміна, В.І.Шаховський). Значна зацікавленість у дослідженні номінацій емоцій зумовлена їхньою психофізіологічною та соціокультурною значущістю, а також складною для категоризації та мовного відображення абстрактною природою (Ф.Унгерер). Лінгвокогнітивний підхід до аналізу позначень емоцій дозволяє наблизитись до розуміння сутності та способів іменування емоційних концептів. У нашій роботі ми розглядаємо концепт страху та його семантичне поле.
Наша робота присвячена дослідженню лінгвокогнітивних, семантичних,  та стилістичних особливостей лексичних одиниць, які представлені семантичним полем страху у сучасній літературній англійській мові. Універсальне і індивідуальне виявляється на будь-якому рівні мовної структури, проте у сфері семантики, зокрема лексичної семантики, порівняльна типологія має поки що скромні досягнення, якщо не рахувати декількох досліджень, наприклад: [Berlin, Kay 1969; Anderson 1978; Talmy 1985; Seiler 1986; Lehman 1990; Marin-Arrese 1996]. Проте саме лексична семантика виражає фундаментальні риси мовної структури, які обумовлюють максимально широку сукупність більш приватних ознак інших рівнів мовної структури
Сказане повною мірою відноситься до лексики, що представляє категорію смерть. Тема смерті є значною мірою інтимною через свою психологічну дію на людину. Як говорить Ларошфуко, на смерть, як і на сонці, не можна дивитися пильно. Проте ця тема відображає найважливішу для людини будь-якої культури концептуальну сферу, широко представлену в кожній мові, і тому заслуговує на найпильнішу увагу дослідника. Інтерес дослідника до відповідної лексики підвищується особливо у зв'язку з тим, що вивчення таких складних когнітивних категорій, як СМЕРТЬ, які Р.З. Мурясов справедливо називає интердисциплинарными, вимагає інтенсивного застосування типологічного (порівняльного) методу, що означає «нескінченне розширення меж контрастивной лінгвістики» [Мурясов 2002: 4]. Все сказане визначає актуальність і зміст даного дослідження
Таким чином, метою даної роботи є знаходження семантичних властивостей в еквівалентних лексичних групах, об'єднаних загальною екстралінгвістичною категорією смерть в англійській мові на прикладі твору Брема Стокера «Дракула».
Відповідно до мети дослідження було поставлено ряд завдань:
- типологічний аналіз еквівалентних семантичних полів, що позначають смерть як дію і як полягання, смерть як суб'єкт і об'єкт дієслівної дії, що створюють семантичне поле;
- встановлення інтегральних і диференціальних сем, представлених семантичними компонентами в значеннях предикатів смерті в  творі Брема Стокера «Дракула»;
- встановлення типових ознак, які разом з «діагностичними» семами конституюють лексичні значення предикатів смерті в мові твору;
- порівняльний аналіз структур внутрішньої форми, а також метафоричних і метонімічних моделей предикатів смерті;
Методи дослідження визначаються дослідницькими завданнями. Основними з них є: описовий метод, порівняльний (типологічний) метод, метод опозицій, метод компонентного аналізу, полевий метод і метод кількісного аналізу.
     Об’єктом дослідження є лексичні та стилістичні засоби, з компонентами – назвами вираження лексеми death.
Предметом дослідження є опис англійських лексичних та стилістичних засобів з компонентами – назвами вираження смерті.
В нашій роботі використовувались наступні методи дослідження: метод суцільної вибірки, метод опису та аналізу лексичних та стилістичних засобів з компонентами – назвами вираження смерті.
Практичне значення даної роботи полягає у можливості подальшого дослідження мовних засобів з компонентами – назвами вираження смерті.
Структура роботи: робота складається зі вступу, основної частини (два розділи), висновків та списку використаної літератури. У вступі обґрунтовується актуальність дослідження, визначається мета й завдання роботи, її теоретичне та практичне значення, вказуються методи дослідження, сформульовані положення, що виносяться на захист. У першому розділі роботи проведено теоретичне дослідження семантики та семантичного поля, а також явища смерті та його впливу на людську свідомість, зокрема з допомогою літератури. Другий розділ присвячено практичному дослідженню, аналізу лексичних та стилістичних засобів з компонентами – назвами вираження смерті на основі твору Брема Стокера «Дракула». Висновки узагальнюють результати дослідження. Список літератури складається із 40 джерел.
Робота складається зі вступу, двох розділів, списку використаної літератури.






Ћплатить